Vit chokladfoundant

 
Fredag vänner -hur härlig:))
 
Såklar  bjuder jag på en helg desser som är väldigt god.
helgen blir ganska lugn här för en gång skull, ska bli rätt skönt faktiskt då vi är mycket uppbokade framöver...
 
 
2 krm salt
100g smör
2 ägg
4 msk mjöl
0,5 tsk bakpulver
2 äggulor
200g vit choklad
 
Smält smör, tillsätt choklad på svag värme, blanda ner torra ingridienser, vänd ner ägg och äggulor ett i taget. Smörj 4 formar, pudra med mjöl. Lägg i smet, täck med plast. Ställ i frysen 3tim minst, Sätt ugn 225g ugn baka ca16 -17 min, jag hade mina 16,5 olika från ugn till ugn...
ytan ska stelna, sen lös i mitten. Servera i formar el vänd de upp och ner, lossna kanten med vass kniv. OBS! Måste vänta någon minut innan man vänder dem! Viktigt;) 
lägg på tallrik, pudra med florsocker. 
 
Servera gärna med glass & bär. 
 
Önskar er en trevlig helg ~ Kram H 

Kommentarer:

1 Elin Bjurek:

Åh vad gott det ser ut!! 😍

2 Biggeros:

Mums!!
Tyvärr får jag inte äta något med mjöl nu. Jag följer LCHF och är väl beredd att tappa en del kilo🤗 Det ser hur läckert ut som helst/ kram

3 Maria G:

Ser ju jättegott ut😍 Tack för tipset

Kommentera här: