Granola

 
Hej Fredag! ☆
 
Full fart mot helgen:) jag har haft en vän här på frukost sen har vi varit ute på en skön promenad, hösten är här,  träden skimrar i fina färger och kallt ute, Brrr..... 
Nu väntar några timmars jobb, sen ska jag hem och fixa planka till kvällens gäster ♡
Efterätten står i frysen, fixade den sent igår när jag kom hem. Imorgon blir det hemmafix sen ska vi iväg till vänner på kvällen som vi inte träffat på minst ett år....
 
 Tipsar om denna enkla goda och nyttiga Granola som är ett "måste till frukosten" Så mycket godare än köpt. 
 
8 dl havregryn 
1dl linfrö 
1 dl kokos
1 dl rapsolja 
1 dl mörk sirap 
1/5 dl farinsocker 
1 msk honung 
0.5 tsk vaniljsocker 
2 tsk kanel 
3/4 dl kakao 
 
Sätt ugn på 200 ° bred ut havregryn,  linfrö, kokos på en bakpappersklädd plåt.  Blanda övriga ingredienser i en gryta, olja, sirap, farin,  honung,  vanilj,  kanel och kakao. Låt det småputtra en stund på svag värme. Häll det över de torra ingredienserna.  Grädda ca 25-30 min. Rör runt under tiden. Håll koll så att det inte bränns!! 
 
Kan berätta redan nu att jag har tänkt att Oktober månad ska jag köra sockerfri månad som jag har gjort tidigare, då kommer många tips på "nyttigheter" tänkte haft det i September,  men eftersom vi har haft många middagar,  fester, vinkvällar så har det varit lite svårt. 
 
Ha en bra helg! 
 
Kram // Helen

Kommentarer:

1 Maria G:

Låter som en mysig morgon, ha en härlig helg!

2 Marie:

Ha en toppenhelg och så gott

3 Netti Starby:

Vad mysigt och kul att du delar med dig av granolan :-D Kram

4 Petra Olsson:

Ser jättegott ut måste fråga 🙈Vad är det för kokos du har i? Sockerfri månad låter som jag ska ta efter då måste du lova att lägga ut många recept 😀September månad är en riktig kalas månad hos oss så detta blir bra! Kram

5 Biggeros:

Härligt ser fram emot kommande sockerfria råd och tips!! Kram

6 ✫Fru Eriksson:

Gottit ❤️ ....
/Fredagskram!

7 MALIN:

Detta måste jag prova på att göra någon dag! Muuums! Kram

8 Eva`s blogg:

God morgon ...låter bra jag undviker socker o mjöl i mina bakverk så det blir skoj :) ja nu är hösten här ju :) hoppas du får en fin helg kram

9 Jessica Högberg:

Blir ingen granola då😉
Låter som en härlig helg.

10 Hanna Karlsson:

Det är ju så gott med egengjord granola!

Kommentera här: