Nutellapannacotta

 
CHOKLADENS DAG!! 
 
Är det mer än jag som är chokladälskare?? Jag tycker grymt mycket om choklad,  men det får inte bli för mycket eller ta överhanden, tipsar om denna goda nutellapannacotta som är väldigt enkel att göra, tips inför helgen kanske? 
 
Igår var det min dag, hade så mysig födelsedag med familjen, de finaste jag har ♡ 
Firade med bubbel, paketer och god middag.....
 
Nutellapannacotta:
 
5 dl vispgrädde
 
2.5 gelatinblad 
3 msk muscvardosocker
1 vaniljstång
1 dl nutella 
 
Lägg gelatinblad I kallt vatten 5 min. 
Koka upp grädden med muscvardosocker. Skrapa ur vaniljstången, lägg fröna i.  Kramar ur gelatinet och vispa ned det och nutella. Häll upp i glas, låt stå tills det stelnat ca 3-4 timmar. 
 
Ikväll ska vi på middag hos goda vänner i stan, ska bli skönt att sätta sig vid dukat bord, efter en stressig vecka. Imorgon är det Pubkväll,  ska bli jätteroligt:)) 
 

Kommentarer:

1 Miss Baby Peaches:

Men gud vad gott det lät!

2 Felicia:

Låter gott!

4 Mirre:

Men så gott

5 Eva`s blogg:

Oj oj såå smarrigt :) och va trevligt att gå på middag som du säger till dukat bord :) hoppas allt var toppen ...så önskar jag dig en solig dag kram <3

6 Petra:

Ser jätte gott ut⭐️⭐️

7 Netti Starby:

Smaskens! Det där ser verkligen sjukt gott ut :-D Kramis

Kommentera här: