Choklad & jordnötsrutor

 
Hello!
 
Har haft  ledig dag, fast jag var på ett möte på jobbet  som jag var tvungen att gå på, litet pass på gymmet, sen var dottern  med pojkvän här, fikade och hade filmkväll:))  passade på att ge dem påskpresent ist. för godisägg, Dottern fick ett par Johnny Bull- stövlar som jag hittade i Stockholm, och sonen fick en snygg tröja. Ja de är mest intresserade av kläder våra barn så de blev superglada! :) 
 
Vad ska ni fylla ert påskägg med? Själv föredar jag CHOKLAD  bl.a 
blir ni förvånade?? ;) skratt*  jag gjorde lite hemmagjort godis som dessa rutorna, en mix av choklad/ jordnötter, mmmmm...... 
 
75 g smör
13/4 dl florsocker
1/2 dl farinsocker
21/2 dl digestivekex
2 1/2 dl jordnötssmör
 
125 g choklad
1/2 dl jordnötssmör
 
Klä en form 20 x 25 med bakpapper. Smält smör, blanda ner florsocker och farinsocker. Krossa digestivekex och blanda väl även med jordnötssmöret. Tryck ut i formen Smält chokladen tillsammans med 1-2 msk jordnötssmör och häll det i formen. Mikra resten av jordnötssmöret 15 sek. så det blir rinnigt. häll det på chokladen så det blir 4-5 ränder. Dra med en tandpetare diagonalt så det blir ränder eller det bildas ett fint mönster. Ställ i kylen par timmar, sen skäres fina rutor. Dessa är alltå hur mumsiga som helst:))))) 
 
Receptet kommer från Bambis blogg:) 
 
 

Kommentarer:

1 Veronica Wallgren:

Vad gott!

2 linah:

åh så gott!:D

3 angelicasvarld.blogg.se:

Men så smarrigt!!!

KRAM

4 MOA:

Ser fantastiskt gott ut! Detta ska jag prova :)

5 Petra Olsson:

Så gott det låter;) kramar

6 Cassandra Haraldsson:

Ser supergott ut!

7 beccalundin.blogg.se:

Åh va gott.

Kommentera här: