Limepannacotta, kola och färska jordgubbar

Hej på er! 
Hoppas er helg har varit den bästa:) här kommer receptet på pannacottan från studenten, jag gjorde den i mindre snapsglas 12 cl som jag fyllde till hälften och toppade med jordgubbar. Av denna satsen fick jag ca 20 mindre snapsglas. Perfekt om man blir många, jag kompletterade dessa till tårtbuffen. Annars brukar jag göra halva denna satsen som blir ca 5-6 vanliga glas.
 
8dl vispgrädde 
2dl socker 
2 vaniljstång 
4 gelatinblad 
Saften av 1 lime 
 
Karamelliserad mjölk i botten.
 
Toppas med jordgubbar & riven lime
 
Lägg gelatinblad i kallt vatten 5 min. Häll grädde och socker i en kastrull. Skrapa ur fröna ur vaniljstången, och  låt vaniljstången koka med. Låt koka upp på svag värme, dra bort grytan, lyft upp vaniljstången.krama ur gelatinblad en och blanda ner i grädden. Vispa så det inte blir några klumpar. Pressa i lite limesaft från en lime. 
 
Lägg en klick karamelliserad mjölk i botten på glasen, häll på pannacottan. Ställ in i kylen. Låt stelna 3-4 tim. Vid servering: toppa med färska jordgubbar och riv lime på. 
 
En fräch och god somrig dessert. Lycka till ☆ 

Kommentarer:

1 Sara Ekman:

Jisses så gott, skriver av receptet direkt! :)

2 opie:

Var gärna med i min giveaway, allt du behöver göra är att kommentera: Jag är med!

http://nouw.com/opie/giveaway-19505160

3 N:

Gott!

4 Netti:

Åh det där låter riktigt gott ju :-D

5 Mirre:

Men mumms

6 Jessy:

Men åh, ser himla gott ut! Hade inte suttit fel haha :(

7 Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.:

Åh vad gott det där såg ut. Kan tänka mig att det är frisk och fräsch smak.

Hoppas du haft en fin måndag!

8 MALIN:

Men mums! Vad gott med pannacotta!

9 petra:

Det där såg galet gott ut:) kramar

10 ✫ Fru Eriksson:

Så gottit & vackert ♡ ...

11 Jenny:

åh så gott det såg ut :)

12 Vanessa andersson:

åhh så gott :D

13 Sarah:

Kul me recept :)

14 sara:

Såå gott!! :D

Kommentera här: