Påsktårta med lime & kola

Skärtorsdag idag och än har det inte varit några påskkärringarna som synd är, jag som har fyllt godisskålarna  här hemma:)) Denna Påsktårtan blir det ikväll när huset fylls  med gäster här.... 
 
100 g  smör
200 g digestivekex 
 
Fyllning: 4 ägg (uppdelat gulor o vitor för sig) 
1.5 dl socker 
2 burkar färskost=400 g 
1-2 lime saft och skal 
1 burk karamelliserad  mjölk  
4 dl vispgrädde 
2 msk vaniljsocker 
 
Garnering:kinderägg, påskägg chokladstavar.
 
smält smör, blanda i krossade digestivekex. Häll i form ställ kallt 30 min. Fyllning: vispa ägg och socker poröst. Blanda i färskost och saft o skal fr. limen. Vispa äggvitor i en annan bunke. Vispa grädden.  Rör försiktigt ner grädden därefter äggvitor. Blanda försiktigt. Lägg ut smeten i formen, varva med karmeliserad mjölk mellan varven, du ta på klickar. Dra lite i smeten sen. Frys minst 6 timmar. Ta fram ca. 30 min innan servering och garnera med påskägg, kinderägg och chokladstavar.  
 
 

Kommentarer:

1 linah:

ååh va gott de ser ut!

2 Emelie:

Ser fin ut:)

Svar: Tack:)
starsinlife.blogg.se

3 MATILDA ROSQVIST:

yum så fin den är :)

4 Linn Strömberg:

Verkar ju galet gott!

Svar: Ja sen var mumsig:)
starsinlife.blogg.se

5 corneliaeriksson.blogg.se:

Vad gott det lät! Så friskt med lime i tårta, det gillas.

Svar: Håler med dej, bra kombo:))
starsinlife.blogg.se

6 Maria G:

Så läcker tårta, ser jättegod ut.

7 Camilla:

En riktigt fin tårta! Blev lite nyfiken på chokladstavarna, var har du hittat dem? :)

Svar: Tack, jag köpte dem på Maxi ibland glassen tror jag det brukar vara:)
starsinlife.blogg.se

8 Sofia:

Vilken härlig tårta! Vad kreativt med kinderäggen på för lite extra påsktema - det ska jag ta med mig till nästa år! :) Senare under dagen kommer jag visa upp en riktigt härlig barnkalas-tårta på min blogg. Håll gärna utkik!

9 Missphotowriter:

Vilken härlig tårta! Vad kreativt med kinderäggen på för lite extra påsktema - det ska jag ta med mig till nästa år! :) Senare under dagen kommer jag visa upp en riktigt härlig barnkalas-tårta på min blogg. Håll gärna utkik!

Svar: Tack snälla, ja jag ska hålla koll:)
starsinlife.blogg.se

10 Sara:

Men vilken fin tårta ! Så duktig du är <3

Svar: Tack fina du <3 snälla kommentarer alltid från dej...
starsinlife.blogg.se

11 Elin:

Hello! Vi har gjort en härlig lista med lite påskrecept där vi tagit med ditt inlägg: http://blogg.se/article/2016/march/baka-pask.html

Där kan man också rösta på vilket recept man blir mest sugen på att baka.

Ha en fin dag!
Bloggredaktionen

Kommentera här: