Chokladspindlar

 
Halloweenhelg:) tänk dessa spindlar som kryper på bordet imorgon kväll när du dukat, tror barnen blir ännu gladare när de upptäcker att de är ätbara, och dessutom jättegoda!! Tycker de är riktigt söta om jag ska va ärlig :)
 
200g smör
7 dl havregryn
1 dl florsocker
1 dl socker
2 tsk vanilj
1 1/2 dl o`boy
2 msk kallt stark kaffe
blått kokos att rulla spindlarna i
 
Rör smöret mjukt, blanda i övriga ingridienser. Rulla till lite större bollar. Färga kokosen blå, rulla bollarna där i. Ställ i kylen. Man kan beställa ögon på nätet, och vissa affärer. De va slut när jag skulle köpa så jag fick tänka ut själv, hur gör jag nu?? men det löste jag genom tjockare florsockerglasyr som jag duttade ut lagom "små ögon" och  ställde i kylen att stelna. Smält en liten droppe mörk choklad som prick i ögat. Tryck dit ögon och stick in lagom stora "lakritsben".  
 
 
Vill passa på att önska er en underbar Halloweenhelg:)) 
 

Kommentarer:

1 antonstenander:

Vad fräcka!! :D

Svar: Ja visst är det :)
starsinlife.blogg.se

2 Sara - Träning & Hälsa:

Oj vilken smart ide! :D

3 johanna:

tack! sött halloweengodis!

4 ✫Fru Eriksson:

Coola ♡ ...
/Kram

5 johanna:

Snygga!

6 Sojka:

Så söta! :)

Svar: Tack:)
starsinlife.blogg.se

7 Cissi:

Å vilka söta, menar givetvis läskiga ;)

Svar: Hihi...tack; )
starsinlife.blogg.se

8 Camilla:

Åhh så fina! Förstår att de uppskattas av barnen. Ha en fin lördag! Kram Camilla

Svar: Detsamma, kram
starsinlife.blogg.se

9 koksbloggen.blogg.se:

Wow så fina!!! Ha en härlig lördag kram

10 coffeeandcupcake.blogg.se:

Så söta ^^

Svar: Tack snälla:)
starsinlife.blogg.se

11 Cassandra Haraldsson:

Så söta!

12 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula ★:

Men så söta :D

13 dianasdrömmar:

Söta spindlar kram Diana

14 Madeleine:

Men gud så söta de var :) och då avskyr jag spindlar, haha.

15 Netti Starby:

Men jösses vad söta de blev och vilket bra tips :-D Kram

Svar: Tack, kram
starsinlife.blogg.se

16 angelicasvarld.blogg.se:

Så söta...du är så duktig och kreativ!!

Svar: Tack snälla du :)
starsinlife.blogg.se

17 Johanna:

Så coola! Smart idé!

18 linah:

åhh vilka söta haha!!:D

19 Jessica Högberg:

Underbart! (åtta ben vill jag ha på dom nästa år)

20 Maria:

Åh så söta de är, ser riktigt goda ut

21 Josefine:

Så häftiga!

sv: Tack :)

22 Emely:

Oj vad häftiga!! :)

Kommentera här: