Siffertårta

 
Heeeej!!❤️ 
 
Sorry för långt blogguppehåll, haft sååå otroligt många bollar i luften mkt jobb, flera studenter,födelsedagar, fester, och den lilla tid jag varit ledig har jag ängar mej åt i trädgården och familjen..., denna tårtan gjorde jag till dotterns 25-års-dag, så synd jag inte tog fler bilder, men stressad till kalaset så hann jag inte tyvärr! 
 
2 ögg
2 koppar socker
2 koppar mjöl 
2tsk bakpulver
2tsk vanilj
75 g smält msgarin
1 kopp uppvärm mjölk
 
vispa ägg socker poröst, sikta med mjöl bakpulver, vanilj, tör med smöret och mjölken försiktigt, häll i långpanna grädda 175 grader ca 35 min. 
Gör dubbel sats av denna till en långpanna. Jag hade till en siffra 2 bottnar alltså 4 ägg/botten sen en botten till så 8 ägg/siffra/tårta =2 bottnar och 4 bottnar=16 ägg. 
 
Fyllning: Dr. Otker vaniljkräm +grädde =glasskräm
 
Hallonsylt+grädde 
 
Jag bredde sylt och lite grädde på sen spritsade vaniljkräm,blir så mkt finare. Sen på med översta bottnen och garnerade med spritsad grädde, jordgubbar, maränger, lite lila strösselpärlor, penséer. 
räknar 1tårta till 10-15 personer. 
 
Lycka till! 
 

Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

Livet kommer mellan ibland så är det ..super fin tårta wow önskar dig en glad midsommar kram

Kommentera här: