Citron Creme brule'

 
Godmorgon!  
Vill ni ha en tips till kvällens dessert så kommer här ett;) 
 
Creme Brule' 
 
är en både god och relativt enkel dessert att göra. Jag tycker det är kul att testa nya smaker. Igår blev det denna varianten med citron smak och en kula lakritsglass till.
 
 
4 dl vispgrädde 
1 dl mjölk 
1 tsk vaniljpulver 
1 dl socker 
6 äggulor 
2 msk lemoncurd 
Några droppar citronsaft från en citron
Råsocker 
 
Garnering; rullrån,  glass,  hallon, citronmeliss 
 
Koka grädden,  mjölk, vanilj. Tag från plattan. Vispa socker, äggulor lätt, tillsätt lemoncurd och några droppar citron. Blanda gräddblandning med gulor. Häll upp i 6 portionsformar.  Ställ i ugn vattenbad 150 ° ca 40 min. Låt svalna sen i kylen, strö på råsocker och bränn av. Dekorera med kexrån,  jag hade en kula lakritsglass till.  Tycker det blir gott tillsammans med citronsmaken.  
 

Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

Så smarrigt :) önskar dig en fin lördag kram <3

2 ✫Fru Eriksson:

Woooo så läckert & fiiiint ❤️ ....
/Kram pårej!

3 Ellen:

wow ser så gott ut!

4 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

gud va gott

5 Ida:

Mums va gott :)

6 A M:

mums vad gott!

7 Jessica Högberg:

Låter lite fräscht med citron!

Kommentera här: