Saffransbullar med smörfyllning

 
Dessa smarriga bullar gjorde jag nu till jul, de gick åt som ett kick ;-) Hittade de i hembakat....har tänkt att göra de nu framöver men utan saffran. 
 
Deg som vanlig bulldeg men ett kuvert saffran i och en burk kesella. Låt jäsa.
 
Fyllning: 
150 g smör
11/5 dl florsocker
2 msk vaniljsocker
 
Rör ihop fyllningen, rulla bollar och lägg i frysen, låt de stå där ca 1 timme. Rulla runda bollar av degen, lägg i formar eller på bakpapper. Tag ut fyllningen och tryck ner en "bollfyllning i varje bulle" Låt jäsa ca 30 min. 
Grädda i 225 g ugn 12-15 min. 
 
 

Kommentarer:

1 joanna- Aspergers, Bipolär, Speedway och Viktväkarna:

ser riktigt gott ut

2 Maria:

Oj så goda de ser ut.
Kram

3 Emma Engström:

Men åh så smarrigt det verkar! :D

4 Sara Ekman:

Åh vad gott det låter :)

5 a n n i k a:

Mumsigt :D

6 MALIN:

Mums! Vad goda dom ser ut :) Dessa ska jag prova att baka en dag! Kram

7 Kristin/onlyfemale.se:

Ser riktigt gott ut!!

Kram

8 Tilda Barkselius:

Åh så gott det ser ut!

9 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Men mums så gott det ser ut :D.

10 Netti Starby:

Men åh vad gott! Kram

11 Jenny Karlsson:

Åh ser så gott ut, måste testa :)

12 Mirre:

Oj så gottt

13 Sara:

Åh så otroligt sugen jag blev på det nu <3

Kommentera här: