Kinderägg med vit chokladmousse

 
Visst är de här små påskäggen söta:) kinderägg fyllda med len vit chokladmousse och aprikostopping. Passande efterätt nu till Påsk:)) Denna bilden är sen förra året jag hade detta till efterätt, har inte hunnit göra den i år än.... 
 
4 kinderägg 
 1/5dl vispgrädde 
50g vit choklad 
1/5 dl kesella 
1 msk aprikossylt 
1tsk vatten 
 
Skär bort toppen på kinderägget med vass kniv. Plocka ut leksaken. Smält chokladen i vattenbad på svag värme. Vispa grädden. Rör ned grädden, kesella ibland chokladen, Obs! rör inte för mycket. Fyll äggen, och släta till ytan. Ställ i kylen 30 min. Smält aprikossylt med 1 tsk vatten i gryta, värm lite låt svalna av, tag ut kinderäggen. Gröp ur ett litet hål och fyll med sylten vid servering....
 

Kommentarer:

1 Erica:

Hoppas du har en jätte bra tisdag! :) Kram

2 corneliaeriksson.blogg.se:

Finurligt!

3 mathilda:

Gud va gott det ser ut! Kinderägg är en favorit :D Ha en fin dag

4 Lindal:

ser gott ut!:D

5 Klara Andersson:

oj ovanligt måste provas!

6 EMMAWHO:

Men gud vad gott!

7 MATILDA ROSQVIST:

det var något nytt :D så gott!

8 Mikaela:

Det ser riktigt gott ut :)

9 Camilla:

Kul idé som jag sett många har gjort :D Har själv inte provat då jag fått för mig att jag bara kommer att krascha alla kinderägg ;7
Önskar dig en riktigt härlig påskhelg!

Svar: Detsamma till dej, ja det är inte så svårt att dela dem som man tror ;) jag hade ju kinderägg på tårtan igår oxå men det gick bra att dela.GLAD PÅSK:))
starsinlife.blogg.se

Kommentera här: