Nyttig ostkaka

 
Lillelördag🧡
 
jag fĂ„r  vĂ€l erkĂ€nna att hela Oktober hade jag och min sambo tĂ€nkt köra en nyttig samt en ”vit mĂ„nad” jag har FUSKAT..., första veckan gick rĂ€ttsĂ„ bra utan fika pĂ„ vardagskvĂ€llar som vi Ă€r vana vid, sen fuskade jag bĂ„de nu och dĂ„, men en vit mĂ„nad blev det iaf. TĂ€nkte att det kan vara rĂ€ttsĂ„ nyttigt efter en supehĂ€rlig sommar och semester nĂ€r det blivit mĂ„nga glas vin ;) vinet gick bra, det var vĂ€rrre med den goda chokladbiten till kaffet pĂ„ em el kakan till fikat... hmm :) 
 
vi Àr en riktig kaffe/fikafamilj:)
eftersom jag Àr en riktig kaffetant och vill ha nÄgot gott till kaffet sÄ har jag hittat lite gott man kan ta ist för sockerbomben som man bakar jÀmt haha... 
 
denna ostkakan Àr god och NYTTIG:) 
 
500 g keso 
3 Àgg 
1 dl vispgr el creme fraiche
2 tsk salt
2 bittermandel el essens 
1 tsk vaniljpulver 
1 dl sötmandel finhackad 
 
(ingen annan sötning behövs) 
vispa Àggen fluffigt. TillsÀtt överiga IngridIenser. Smörj smÄ formar det blev 6 smÄ formar. GrÀdda 200 g 30 min 
men stor pajform grÀddas ca 45-50 min. 
 
Servera med grÀdde & bÀr~ njuuut! 
Supergod kramar ~ H 
 

Kommentera hÀr: