Blondies med vit choklad

 
Hej fina ni!
 
hoppas ni vaknat utvilade och pigga, redo gör ny dag. 
Jag sitter på tåget och tänkte bjuda er på ett gott recept, har bakat många olika smaker på blondies med hallon, choklad mm men denna är en klar favorit.... 
 
vad ska ni hitta på idag? Efter en lång dag i Skåne ska jag hinna med ett HIT pass ikv, sen en fika hos svärisarana. 
 
200 g vit choklad 
115 G smör
11/5 dl socker
1 dlfarinsocker 
4 ägg
1/5 tsk vanilj
21/5 dl mjöl 
1 krm salt
 
100 G pekannötter
100 g vit choklad 
 
Sätt ugn 160 grader. 
Smält smör, låt chokladen smälta där i,låt svalna lite.  Vispa  ned socker, farin ägg ett i sänder. Rör försiktigt mjöl, salt, vanilj. Häll i smord form 20x30  häll choklad + pekannötter på. Grädda 30-35 min. skär i rutor när den svalnat. 
 
 

Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

God morgon ...åh har du varit i skåne? låter som du får en mysig eftermiddag :) ja jag har bara svärmor kvar o hon bor ju i Grekland :) skön dag kram

2 Netti Starby:

Oj vad sugen jag blev för det ser verkligen gott ut! :-D Kramis

3 Amanda:

Men nu dör jag, gud så gott haha!!<3

4 Emma Fernhagen:

Wow måste verkligen testa detta!

5 EVELINA:

Verkar som ett jättegott recept det där, tack! Själv har jag haft en ganska lugn dag hemma, men sedan hunnit handla en del höstkläder nu på kvällen. Låter bra med HIT och fika! :D

6 Michaila*:

Det såg verkligen gott ut!

7 Anita:

Men gud så gott :D

8 Biggeros:

Mums så gott!! Synd att jag inte äter sött. Jag får njuta av dina bilder/ kram

9 Petra Olsson:

Men så gott:) kram

Kommentera här: