Skinkkorgar med chevre'

 
Måndag igen, inte klokt vad helgen springer iväg ;) vi har haft en toppenhelg,  vi hade vänner på middag i Fredags igen och i Lördags var vi iväg, fick god mat, badade i deras Spa, många skratt och spelade roligt spel så igår vaknade jag med leende på läpparna, underbart ♡
 
Har även hunnit räfsa, sått fröer, varit på fotorunda vid havet och lite annat smått och gott :) 
 
 
1 pkt 10 skivor Bresaola /parmaskinka/lufttorkad skinka
100 g chevre 
1 dl creme fraiche 
30 g pinjenötter (rostade)
Salt/peppar
Färsk timjan
 
Lägg ut parmaskinka el den skinkan du väljer i muffins bleck.  Grädda 200° 15 min så det blir en "chipskorg" låt svalna. Skär bort kanterna på chevren, blanda med creme fraiche, kryddor. Spritsa el klicka i korgarna vid servering.  Rosta pinjenötterna och strö på. Toppa med färsk timjan. 
 
Väldigt gott tilltugg, ni får testa & berätta sen vad ni tyckte?....
 
Ha en fin Måndag ♡
 

Kommentarer:

1 rememberthiis.blogg.se:

Låter gott :)

2 Netti Starby:

Åh det där måste jag testa någon gång! <3 Kramis

3 Mirre:

Oh så gott

4 Biggeros:

Jag ska lägga detta tilltugg på minnet//Tack!!!

5 Petra Olsson:

Men så gott detta såg ut, kramar

6 Moa Kandelin:

Åh så fina bilder :)

7 Jasmine:

Vad gott det såg ut! Hoppas du får en fin vecka :D

8 Eva`s blogg:

Mums det vattnas i munnen :) kram

9 Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät verkligen så gott! :D

10 Tilda Barkselius:

Oj så spännande det såg ut!

11 Anita:

Men så gott :D

12 Liene Svärd:

sv: Det är det. Blir själv sugen på kokstoscakaka när jag ser bilderna.

Mmm smaskigt.

Kommentera här: