Cheddarbröd

 
 
Hallå! 
 
Visst är det roligt att baka gott nygräddat bröd till helgen, eller nu till grillsäsongen när den blir. Detta  brödet har jag fyllt med smakrik cheddarost,,örter bl.a jag bakade ut det som en vetekrans.
 
50 g jäst
5 dl mjölk
1 tsk salt
1 msk honung
Vetemjöl
 
Fyllning:
smör
Cheddarost 
Basilika 
  Flingsalt 
 
Smält smör, rör i mjölken blanda ut med jästen. Rör i salt, honung och mjölet. Låt jäsa 45-60 min. 
 
Rulla ut degen till en platta, bred på smör,hackad basilika och hyvla cheddarost på + flingsalt. 
 
Rulla till en rulle, klipp som en vetelängd låt jäsa ca 45 min Pensla med ägg.  Grädda 175 ° 30-40 min 
 
Nu är jag långledig tre dagar, ska bli underbart!  
Känner på mej att detta bli en toppenhelg, imorgon kväll kommer vänner hem på middag till oss, menyn är klar utom tilltuggen, ska hem och förbereda lite ikväll när jag kommer hem om någon timme... Lördag ska vi iväg till vänner på spa/vinkväll, sen hoppas jag på en solig helg, skön sovmorgon, kaffe på terassen och att jag ska hitta tid för min kamera så jag kan ut och fota.
 
 Kram på er! 
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Det där ser riktigt smarrigt ut! <3 Kramis

2 Mirre:

Ohh så gott

3 Fru Eriksson:

Så gottit ♡ ...
/Kram

4 Moa:

Åh vad gott det låter :)

5 Anita:

Gott :)

6 Karin:

Oooo vad det låter gott!! Det bara måste jag testa :D

7 Eva`s blogg:

Men va smarrigt :) trist att jag inte äter mjöl för så mkt gott du bjuder på fin dag till dig kram

8 Liene Svärd:

Låter och ser verkligen gott ut!

9 Freja:

Det lät väldigt gott :)

10 Biggeros:

Ser så jätte gott ut!!!

11 Nelly:

Åh, det lät väldigt gott :3

12 Amanda Jona [SPONTAN]:

Mums, mums, MUMS! Lät verkligen så gott, fyllningen alltså!

13 Maria:

Så himla gott det ser ut

14 Tilda Barkselius:

Men så gott!

Kommentera här: