Briocher med vaniljsmak

 
Vilken toppenkväll vi hade igår, mys delux med bubbel i glaset, åt gott, spa och massa skratt! ♡ Här kommer ett supergott bröd till helgfrukosten, gjorde det första ggr i helgen och ska baka det fler gånger, så gott med vanlijsmaken i, servera med goda ostar, marmelad och ricottaost. Mums:))  Ikvälll blir det mellomys  för hela slanten med bästa familjen ♡♡ 
 
 
Dag 1 kvällen innan;
25 g jäst 
 0.5 dl socker 
6 dl vetemjöl 
1 vaniljstång  (fröna)
1 tsk salt 
50 g mjölk
200 g smör
 
Dag 2, florsocker 
 
Blanda alla ingredienser utom smöret, i en bunke, kör på låg hastighet. Sen öka, ca 5 min, blanda ner smöret. Kör några minuter. Plasta en bunke, ställ i kylen över natten.  
Dag 2 på morgonen, rulla bullar el snurra ihop till snurror,  ca 8 st och gör en krans. Lägg på plåt.  Grädda  200° 25-35 min låt svalna något, pudra florsocker över.
 
Ha en fortsatt trevlig helg ♡
 
 

Kommentarer:

1 Caroline:

Så gott det ser ut. :)

2 Nelly:

Det låter verkligen som en trevlig kväll ^^ Oh, jag brukar göra en enklare variant av det brödet, måste prova att göra ditt recept :3

Jag gjorde dendär semlekladdkakan och bjöd mina kollegor på jobbet - blev hur bra som helst! Tack för receptet ^^

3 Mirre - Sweetwords:

Så gott

4 Netti Starby:

Åh vad gott! <3 Kramis

5 Biggeros:

Mums så gott bröd!! Mysigt med en Spa kväll igår. Kram

6 Eva`s blogg:

Mums ja att du hade trevligt förstår jag :) här oxå idag blir det lite hemma fix ha det gott kram

7 Maria:

Så gott det ser ut....mumsigt
Kram

8 Tilda Barkselius:

Men så gott!

9 Liene Svärd:

Åh det där ser gott ut, ge mig!

Kommentera här: