Bountykladdkaka

 
Mmm, gjorde denna Bountykladdkaka för några helger sen, vad god den var! :) 
 
3 ägg 
2. 5 dl socker 
2 tsk vaniljsocker 
6 dl kakao 
2.5 dl vetemjöl 
175 ° smält smör 
 
Fyllning : 1 burk kondenserad mjölk 
1 påse kokos
 
Topping:
200 g mjölkchoklad 
0.5 dl  grädde 
 
Rör ihop ägg, socker, mjöl, vanilj, mjölet,  kakao. Smält smör,  låt svalna rör ned. 
Grädda 175 ° 20 min.  Låt kallna. 
 
Rör ihop kondenserad mjölk och kokos. Bred på fyllningen på kakan slätt och fint. Ställ i kylen en stund. Värm grädde och mjölkchoklad över vattenbad, bred överst på kakan. Låt stå i kyl tills den gottar till sig. 
 
Denna dag bjuder på jobb, hem och svida om sen drar familjen på kalas. 
 
Hoppas ni får en härlig Tisdag// Kram 
 

Kommentarer:

1 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

Så gott

2 Liene Svärd:

sv: åh vad kul att du går en fotokurs nu :) du lär dig mycket där då. Jag fotade i AV läge, IOS var inställd på 400 och slutartiden f2.0, visst är det slutartiden? Jag är självlärd och oftast experimenterar.

Åh den här ska jag testa nån gång! tack för receptet.

3 Fru Eriksson:

Mumms ♡ ...
/Kram fr. mig i Vårsolen!

4 Netti Starby:

Åh vad gott det ser ut och tack för tipset! <3 Kramis

5 Mirre - Sweetwords:

Men ohh så gott det ser ut

6 Petra Olsson:

Ser jättegod ut:) kramar

7 Eva`s blogg:

Mmm det vattnas i munnen :P kram

8 Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh, jag som älskar bounty måste ju testa detta recept!

9 Vano:

Men ååh ger mig :)

10 Nelly:

Men åh så gott :3 Måste prova att göra den till min kokosälskande fästman xD

11 Biggeros:

Jag älskar bounty!!! Denna kaka vill jag göra:) Tack för infon!!!

12 Caroline:

Den ser underbart god ut. :)

Kommentera här: