Vit cheescake Rocky road

 
Hej där, 
Jag bjuder på ännu ett baktips till helgen, , jag har legat sjuk i veckan, så drygt....klättrar snart på väggarna, längtar både efter jobb, vänner, gymmet och att få vara lite social😁 min underbara dotter kom hem så jag fick äntligen umgås med henne och prata bort några timmar. Min fina fina Ela ♡ 
 
Botten :50 g smör 
10 Digestivekex 
Smält smör, mixa kex och blanda ut i en form.  Grädda 10 min 200 ° sänk temperatur till 150° 
 
Fyllning : 
200 g vit choklad 
600 g färskost 
250 g kesella 
2 ägg
1 dl socker 
1 tsk vaniljsocker 
12 dumlekolor 
 
Topping: 
1/2 dl jordnötter 
1 dl minimachmallows
50 g mörk chokladknappar el. Dumlekolor 
Kolasås på tub
 
Hacka choklad, smält den. Hacka dumlen, blanda alla ingredienser i en bunke utom chokladen och igen. Vänd ner chokladen. Sätt in 30 min I ugnen. Låt kallna helt.
 
Toppa med machmallows, jordnötter,  hackad dumle el. chokladknappar på, samt  ringla kolasås på.