Toscagrottor

 
Hej på er!
Dessa toscagrottor med seg kola och mandel i har jag bakat i flera år, en favvis :)) 
 
200 g magarin el. smör 
1 dl socker 
41/2 dl mjöl 
1 ägg
Arbeta ihop ingridienserna snabbt, låt vila kallt en stund. Tryck ut degen i aluminiumformar. 
 
Fyllning :
1 dl socker 
1 dl sirap 
1 dl grädde 
mandelflagor 
Koka alla ingredienser till kolaglasyren tills den tjocknat ca 30 min, tills det blir en nästan knäckliknande smet. Fyll formar.  Grädda 200 ° 10-13 min. 
 
Lycka till! 
 

Kommentarer:

1 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så gott

2 ✫Fru Eriksson:

Mummsigt & waooo vilken fin burk❣
/Kram

3 Mirre:

Men mamma mia så gott, samt så snygg burk

4 Maria Grahn :

Så gott! Hoppas allt är bra! Kram

5 Annie:

Jag brukar alltid göra dessa utan mandel då jag inte tycker om det.. men man kanske kan ha i kokos eller något istället för att ändå få tuggmotståndet.

6 Maria:

åh det låter lika gott som det ser ut, mums mums

Kommentera här: