Grötbullar

 
Godmorgon! 
Hoppas allt är på topp med er, idag vaknade vi till ännu mer snö.Mysigt men halt :) idag är det jobb, sen ska vi hjälpa dottern ikväll i hennes lägenhet.
 
Detta goda receptet på grötbullar har jag fått av min fd.  kollega Jennie ♡
lättbakade och som håller sig saftiga. Så goda till frukost el fikat. 
 
1 1/5 portion havregrynsgröt 
100 g magarin 
1 tsk salt 
3 msk socker el sirap 
3-4 dl mjölk 37° 
Ca 10-12  dl vetemjöl 
 
Smula jästen, ljumma mjölken till 37 ° och blanda, rör ned salt, sirap färdig havregrynsgröt. Rör ned mjöl tills lagom deg, rulla bullar låt jäsa 30 min på plåten. Grädda 200 ° 12-14 min. 
 
Ev. byt ut till rågsikt om man vill och strö på pumpafrön el gryn på bullarna. 
 

Kommentarer:

1 ✫Fru Eriksson:

Så gottit & känner nästan den ljuvliga doften av nybakat hihi ...
Dessa ska testas/Kram fina du & ha en underbar dag!

2 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

Så goda dom såg ut

3 Mirre - Sweetwords:

Oh så gott =D

4 Maria:

Så goda de ser ut.
Jag råkade visst skriva fel bloggadress som avsändare förra ggr det var därför du ej kom in hos mig. Tack för hjälpen.
Stor kram till dig

5 Netti Starby:

Åh grötbullar måste jag testa att baka någon gång :-D Kramis

6 Maria:

Så mumsiga.
Tack för att du uppmärksamma mig på att jag skrev fel avsändare adress förra ggr.
Super kram

7 Petra Olsson:

Så gott det ser ut.Kanske jag skulle klara av hihi kram

8 MALIN:

Detta har jag aldrig provat innan :) Låter väldigt gott! Kram

9 Bella:

Åh vad gott!

10 Beatrice:

Ser super gott ut!!

11 Eva`s blogg:

Gud så smarriga dom ser ut :)

Kommentera här: