Blåbärspaj med pecantäcke

 
Ja, nu när det är blåbärstider kan man inte låta bli att baka olka pajer, denna var lätt den godaste familjen någonsin ätit, haha..... :)) ett segt täcke med nötter i.  MUMS!!!! 
vi kunde tom sitta ute på altanen igår och fika i solen och dotterns söta lilla kattunge var också nyfiken på blåbärspaj  och ville smaka;)
 
125 g magarin
1/5 dl socker
2 msk kallt vatten
6 dl blåbär ( frysta går bra)
11/5 msk maizena 
2 msk socker 
 
Pecannöttäcke;
75 g magarin
3/4 dl socker
1/5 dl sirap
2 msk mjöl
.2msk mjölk
2 dl havregryn
100 g pecannötter alt. valnötter
 
Rör smör, socker, mjöl, vatten till en deg. Tryck ut i pajform,Låt  Stå kallt en timme. Grädda 225 grader 10 minuter. Blanda  blåbär, socker potatismjöl, häll det i pajformen. Pecantäcke; Smält smör, socker, sirap, mjöl, mjölk, havregryn, pekannötter eller valnötter elller gör som jag, blanda pecannötter och valnötter, supergott:) 
  
 

Kommentarer:

1 Veronica Wallgren:

Gud vad gott!

2 ✫Fru Eriksson:

Sååå gottit & vackra foton som alltid ♡ ...
/Kramelikramis

3 Eva`s blogg:

Mmm ser gott ut :) visst är det fint på Gotland :) hoppas allt är bra med dig kramen

4 Milla:

Åh vad mumsigt det låter!!

5 Mirre:

Oh jag dregglar

6 Tilda Barkselius:

Oj så gott det lät!

7 Jessica Högberg:

Oj oj!

8 Amina:

Åh gud vad du suktas. Jag satt just igår och funderade på vad man kan baka utan elvisp, tills jag kom på att man kan bara i princip allting - hur gjorde de förr i världen liksom, innan elvispen kom? Men det blir inte bra om jag ska baka och det bara är jag hemma.... Heheheh.....

9 Jenny:

Verkar jättegod! Så goda grejer du gör! Kram 😘

Kommentera här: