Nyttiga chokladbollar

 
Fredag & helg! 
 
Hur toppen är inte den känslan....:) 
 
Måste berätta att jag var på föreläsning igår, och lyssnade på Kristin Karspenssen,  åh vilken glädjespridare :)) ♡ hon va såå glad, rolig, inspirerande, ödmjuk och jordnära, nu sa min kollega Mia och jag att vi blev ännu mer taggade av hennes föreläsning och ska försöka tänka träning/ hälsa, äta rätt och må bra ♡  att man kan unna sig på helgerna... 
 
Dessa chokladbollarna gjorde jag nu i veckan,  och dessutom NYTTIGA nu när jag kör min månad! 
Ni hinner göra dem till fredagsmyset på en kvart ;) 
Mannen är på AW ikv. så efter jobbet är soffan min så jag är ensam om att Zappa mellan kanalerna.  
 
 
2 dl havregryn 
10 dadlar
1 msk kokosolja 
1 msk honung 
1 krm salt 
1 msk kakao 
 Ev. 1 tsk karitspulver om du önskar
Ta bort kärnor från dadlarna, mixa allt. Rulla till bollar, doppa i kokos. 
 

Kommentarer:

2 Beatrice:

Spännande, ska testa! :D

3 Emelie Karlsson:

ÅÅh vilket bra tips!! Finns inget bättre än chokladbollar

4 annelie:

låter gott men lakrisen skippar jag nog ;)

5 Mirre:

Men såå gott

6 MALIN:

Vilket bra och användbart recept! Kram

7 Amanda Jona [SPONTAN]:

Mums!

8 Eva`s blogg:

Dom måste jag testa :) något för mig :) tack för tips fina du o fin lördag kram

9 Netti Starby:

Vilket bra tips på nyttiga chokladbollar :-D Kramis

Kommentera här: