Nattjästa frallor

 
10 g jäst 
4 dl vatten 
1 1/2 tsk salt 
1 msk honung 
9-10 dl rågsikt 
 
Smula jästen,  häll på vatten, rör tills jästen löst sig. Häll i salt och honung.  Tillsätt mjölet rör ihop till en kladdig smet. Täck bunken med plast. Ställ i kylen låt jäsa, 8 -10 tim. Skrapa ur degen,  mjölat bakbord. Forma degen, rektangel  10×40 vik degen, dubbel på längden. Pensla med vatten + frön och mjöl på. Jäs 30 min.  Sätt ugn på 275° sätt in en plåt i ugnen,  Grädda 10 min. Ta ut plåten, sänk 200° låt brödet  grädda igen  10 min till. 
 
Detta brödet är perfekt till helgfrukosten.  Så lätt att baka. 
 
Redan Torsdag vänner, ska ni se på Wahlgrens värld ikväll eller vad händer hos er? Jag ska uträtta lite ärenden efter jobbet sen ska jag försöka "ta kväll i hyfsad tid" då det blir en sen kväll imorgon med vännerna i stan  på restaurang & bio. Ska bli supermysigt♡ 
 
Lycka till med brödet! :) 

Kommentarer:

1 ✫Fru Eriksson:

Woooo...här luktar det nybakat hihi
/Kram ♡

2 Flisan:

sv: då hade du missat nått hehe :P

mums :D

3 Eva`s blogg:

God morgon men gud vilken syn att möta så här :) ljuvligt :) önskar dig en härlig fredag kramen

4 Anita:

Bra tips :D

Kommentera här: