Halloweenpannacotta

 
 
Godkväll!!
 
Nu inleder vi helgen, härligt härligt.....
ikväll har vi bara myst i soffan med god middag, ett glas bubbel, det är ju Internationella Champangedagen idag :) myst under filten med regnsmatter utanför. En skön hemmakväll, vilket var välbehövligt ;) 
testade ny smak på Pannacotta. Mitt halloweentips till er :) 
 
lakritspannacotta:
2 1/2dl vispgrädde
halv vanijstång
2 1/5 gelatinblad
2 msk socker
svart karamellfärg
några krossade turkisk peppar karameller
 
Citronpannacotta:
2 1/2 dl vispgrädde
halv vaniljstång
2 msk socker
ca. 3 msk lemoncurd 
gul karamellfärg
 
koka upp grädde med socker och vanilstång. Lägg gelatin i blöt 5 min i kallt vatten. dra kastrull åt sidan, vispa ned gelatinet. rör ned fint hackade  hushållsfärg. Ställ i kylen lutande mot väggen, om man vill ha "en snett lager"  låt stå ca 2 timmar. 
gör citronpannacottan, samma som ovan. häll på i glaset. låt stelna ca 2 tim till. Garnera på tex. fladdermus-godis.
 
 
Ha en fin helg // Kram
 
 
 

Kommentarer:

1 ✫Fru Eriksson:

Visst är Höstkvällarna mysiga ❤️ ...
/Kram!

2 VERONICA:

Åh!! Gott! :)

4 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Åh vad gott det verkar :)

5 Jessica Högberg:

Vilken fin!

6 Beatrice:

MEN JAG DÖR!!!! Vad gott.

7 made by mary:

Som halvfinsk älskar jag lakrits, så mums! Citron och lakrits är ju vansinnigt gott, två tummar upp!

8 MALIN:

Vad häftigt det ser ut! Kram

9 Liene Svärd:

Så fin! fast jag gillar inte lakrits :P

Kommentera här: