Spindelkladdkaka med fudgetäcke

 
Kladdkakans dag!
 
Bakar ni någon kladdkaka idag? Denna gjorde jag igår till fikat, lagom kladdig och så god med fudgetäcket,  som en segmjuk kola. Mmmm :)
 
150 g magarin 
3 dl socker 
3 ägg 
1/5 dl kakao 
2 tsk vaniljsocker 
1/4 tsk salt 
2 dl mjöl el. Alt. Mandelmjöl om man vill ha den glutenfritt. 
 
Fudgeglasyr:
11/5 dl vispgrädde 
21/2 msk ljus sirap 
150 g mörk choklad 
ev. Svart hushållsfärg 
 
Smält smör.  Rör ihop ägg och socker. Sikta ned torra ingredienserna. Rör ned smöret. Häll i brödad form. Grädda 175° 18 min låt svalna.
 
Häll ingredienserna till fudgen i en gryta. Låt svalna lite, häll på kakan. Ställ kallt 15 min. Smält vit choklad,  spritsa cirklar 4-5 st runt kakan. Dra streck inifrån och ut så det bildas ett spindelnät. 
 
Lycka till ♡ 
 

Kommentarer:

1 Marie:

Men så kreativ du är, så läcker

2 Jessica Högberg:

Vilken fin! God också kan jag tänka mig.

Kommentera här: