Nobake oreo creamcake

 
Godkväll,
 
Nu har gästerna precis lämnat och jag har skött undan disken, denna kakan hade vi ikväll och fikade med,  som är bakad utan ugn, smidigt ;) Min kära bror med familj kom hem ikväll, så nu ska vi hänga med värmlänningar hela veckan..... :)) Till middag hoppade vi faktiskt över grillat ikväll och körde på asiatiskt, receptet ligger här på bloggen i kategori "mat" om ni vill laga det någon dag. 
 
Botten:
25 st.oreo cookies
60 gram smör
 
Fyllning: 
26 stora machmallows
1, 5 dl mjölk
3 dl vispgrädde
10 st grovhackade oreo cookies
 
Garnering:
grädde
oreo cookies
körsbär
blåbär
 
Botten: kör kex i mixer, blanda med smält smör. Tryck ut i löstagbar form 23 cm. Ställ kallt. 
 
Fyllning: Smält machmallows med mjölken på låg värme, låt svalna 15 min, under tiden vispar du grädden luftigt. Blanda hälften av grädden försiktigt i smeten, Vänd ner resten av grädden och kakorna. Hälll fyllningen i en pajform, ställ i kylen ca 4 timmar tills den stelnat. Garnera med grädde, körsbär,, oreos och nyplockade blåbär. 
 
En god och lättbakad kaka. Hoppas ni provar att baka den ;)  
 
 
Laddar för ny fest imorgon ute hos mammas och mosters sommarstuga, i deras paradis, såå mysigt. Jag har bakat tårtan och den kommer snart här på bloggen.....
 
God natt ♡
 

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Vad god den ser ut!

2 Netti Starby:

Vilken fin och smarrig tårta! :-D Kram

3 Tilda:

Åh vad gott!! :D

4 FrökenTV, bloggen om tv och film:

omg vad gott

5 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så gott

6 Amanda Niclasson:

Åh va gott!!

7 MALIN:

Denna måste jag prova någon dag! Den ser jättegod ut! Kram

8 Marie:

Men oh så gott och snyggt dekorerat

9 Eva`s blogg:

Ja jag får fönster äta hi hi hi ser ju såå gott gott ut mm fina bilder med :) skön kväll kram

10 my:

Vad gott :D

11 Olivia:

Åh herre, det där ser bannemej gott ut =D

12 Sarah:

Skönt o inte behöva använda ugnen :)
Sån har ja aldrig testat o baka, va kul me recept :)

Kram

13 ISA:

oreos som är typ godaste kakan eeeeever! låter gott ;)

14 Petra Olsson:

Men vilken smarrig o fin tack för recept !kram

15 Emilie:

Det ser helt fantastiskt gott ut :O

16 Jasmine:

Vad fint du dekorerade tårtan! Kul att bjuda på hembakat när det kommer fint besök. :)
Kram

17 Amanda Forsman:

Wow vad god den ser ut! :D

Kommentera här: