After eight glass med crunch

 
Visst är man sugen på glass nu när det är sommar & varmt:) jag hade After eight i skåpet & istället för att äta upp dem så gjorde jag denna mumsiga glassen. 
 
Glass;
5 dl vispgrädde 
1 burk kondenserad mjölk 
After eight i bitar 
 
Crunch;
30 g smör
1/2 dl havregryn 
1/4 dl vetemjöl 
1/2 dl socker 
 
Mintplattor 
 
Glass:Vispa grädden ganska fast,  rör med den kondenserade mjölken. Hacka minten i bitar, rör ned i smeten. Häll i en form och frys minst 5 timmar. 
 
Gör crunchet: nyp ihop ingridienserna till crunchet, grädda på en plåt 200° 10 min tills det är "crunchigt" öåt svalna. Toppa glassen med, stick ner After eight plattor och frys igen. 
Supergott!!
 
I helgen åker vi ut med båten i skärgården med ett stort gäng vänner,  ska lyssna på flera kända artister och bara må gott♡  
Ska ta kameran med mej och hoppas jag kan knäppa några fina bilder jag kan visa er sedan
Kram // Helen 
 

Kommentarer:

1 Sarah:

De låter gott :)

2 ullie:

åhhh men va gott det såg ut nu blev ja sugen på glass måste hämta ha ha

hoppas att du får en fin fredag kramar

3 Sussi:

Men så gott det såg ut. Kul att prova göra någon gång. Tack för receptet.

4 Tilda:

MUMS vad gott! :)

5 Cissi:

Gud så gott!

6 Marie:

Mums så gott

7 Eva`s blogg:

God morgon ...tack för du visar det goda i livet :) kram fina du ha en bra dag :)

8 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så gott det där låter :). Det får testas :)

9 Netti Starby:

Det där ser otroligt gott ut! :-D Kram

10 My Nordqvist:

Gott :D

11 My Nordqvist:

Gott :D

12 Rebecca:

Det där ser gott ut! :)

13 Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevard:

After eight är ju så gott så detta skulle jag vilja testa! :D

14 Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh så gott!

15 Katarina:

Vad gott!

Kommentera här: