Glassmaränger ☆

 
Vilken mysig helg♡ 
 
Ja,  det har verkligen varit en energigivande helg!! För det första har det varit underbart väder, med sol och frisk kall luft, långpromenader, vi var på språng i Fredags, och Lördag & Söndag har vi mest hängt hemma:) fått mycket fixat och haft myskvällar. 
Jag gjorde dessa Glassmaränger när några vänner kom hit i helgen. Fick dem hos min fina vän Nettan i våras, hon är utbildad konditor, hon bakar alltid så gott! och sen dess har jag tänkt baka de länge men inte blivit av. Fick något liknande även på nyår, de smakade nästan likadant ;) I marängen gömmer sig en god glass....
 
3 äggvitor 
2 dl socker 
2 msk kakao 
 
Vispa äggvitor och 2 dl av sockret till tjock maräng. Sikta ner kakao och resten av sockret, fortsätt vispa tills fluffigt. Lägg 6 stora el 12 mindre formar i en muffinsplåt. Lägg i smeten 3/4 med smet. Grädda 150° ca 45 min. (De stora el 30 min de små) Låt marängerna svalna, lyft av toppen.
 
Glassfyllning: 
3 äggulor 
3 msk vaniljsocker 
2 msk socker 
3 dl vispgrädde 
 
Vispa äggulor, vaniljsocker,  socker poröst. Vispa grädden ganska hårt. Rör ned i fyllningen. 
Fyll marängerna med glassmet. Frys de över natten. Tag fram några minuter innan och sikta kakao på (el florsocker) servera med grädde och bär till. Det blir en härligt mjukseg maräng som ska "spricka upptill" så enkelt & gott!! 
 
Lycka till! 

Kommentarer:

1 MATILDA:

Åh gott! :D

2 Jessica:

Mums - dessa ska testas! :)

3 Mirre:

Men goooott, och här har det också varit jättehärligt väder i helgen =D

4 Petra Olsson:

Men så gott det ser ut,aldrig testat.Kramar

5 ✫Fru Eriksson:

Underbart ❤️ ....
/Kram

6 Netti Starby:

Herregud vad gott med glassmaränger! Kram

7 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Åh, men gud så gott!! Jättefina bilder :)

Sv: Åh, men tack söta du! Vad glad jag blir!!

8 Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh vad det där lät gott! :)

9 Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

ser riktigt goda ut :)

10 Victoria :

Åh vad gott!! :D

Just nu så har jag en Giveaway på min blogg där jag tillsammans med www.todiefor.com lottar ut en valfri bikini! In på min blogg för att vara med och tävla! Kramar!!

11 Sara Ekman:

åh så mumsigt :)

12 Kristin/onlyfemale :

Wow! Ser ljuvligt gott ut!! Kram

13 Mirre:

Tack så mycket <3

14 Eva`s blogg:

Åh va gott det låter :) du lägger ut fina recept /& ännu vackrare bilder ta hand om dig kram o ha en fin dag

15 Emely:

Den verkar smaka gudomligt. Å väldigt festlig :)

16 coffeeandcupcake.blogg.se:

Så fina bilder :) Hoppas du får en fin söndag :)

17 Jasmine:

Det ser smarrigt ut!
Kram

Kommentera här: