Saffranssnittar med havssalt

 
Godkväll!
 
Idag har jag varit på utbildning, sen  träffades Ann, Sara och jag på mysigaste fikastället i stan -Mandeltårtan, vi tjattrade  bort några timmar med gofika ;) och bara myste.... 
Jul & adventstid är ju till för att mysa ellerhur? :)) 
 
Dessa snittar med saffran och havssalt i blev så god kombo...... 
Nu är jag nyfiken, vad bakar ni för julkakor?
 
150 g magarin
2 dl socker
2 tsk vanilj
1  pkt saffran
1tsk bakpulver
3 dl vetemjöl
1.5 dl havregryn
3 msk sirap
havssalt
 
Rör smör och socker poröst. Blanda mjöl, bakpulver, vanilj, havregryn, och saffran. Rör ned. häll i sirapen och rör runt. Dela i fyra längder, rulla ut, och lägg på en plåt. Platta till något och smula flingsalt på. Grädda 225g 8 min. 
 
 

Kommentarer:

1 Emma:

Va gott de ser ut! Måste testa nån gång :)

Gillar du att pyssla? Då är Lucka 9, i min julkalender något för dig 🙌 In och kika! ❤️

2 MartinaOlsson:

Hej! Jag vill bara tipsa dig om att lucka 9 i min julkalender nu är öppen :) I dagens lucka kan du vinna tandblekningskitet "Ultimate" från White One som innehåller allt du behöver för att få et vitare leende! Låter detta som något för dig? Klicka då på länken nedan för att vara med och tävla :)
http://martinaolsson.myshowroom.se/64036/julkalender-lucka-9-5/
(en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)

3 Petra Olsson:

Men så gott 🙈👍🌟trevlig fredag

4 Biggeros:

Mm, så gott!!
Jag bakar lussebullar, mandelkakor, mjuk/ hårda pepparkakor och saffrans kladdkaka 🤗

5 Netti Starby:

Ser verkligen supergott ut! :-D Kramis

6 MALIN:

Vad goda dom ser ut att vara :) Kram

7 A M:

Guuuud så gott!
sv; ja super smarrigt! :D

8 ullie:

men oj de där lät goda får se om ja orkar när ja mår lite bättre
fin lördag o start på helgen kram

9 Eva`s blogg:

Dom där får jag nog at o baka för under julen blir det både lite socker o mjöl som jag annars undviker ...mums så gott

10 Mirre:

Låter verkligen jättegott

11 Tilda Barkselius:

Men så gott det lät!

Kommentera här: