Chevregömmor

 
Är det något jag gillar att laga till mina gäster/vänner så är det Tapas och även en Fredagskväll med extra gott till familjen. Tycker det är så roligt att prova sig fram till nya snittar & smaker. Snart ska vi ha en Tapas kväll, några av mina tjejkompisar kommer hem till mej, då tror jag att dessa ska stå på ett av faten.... 
 
Chevregömmor -ni måste prova dem! 
 
1 ark smördeg 
200 g chevre 
2 dl grädde 
2 ägg
Nypa cajenpeppar 
1 msk honung 
Pinjenötter el solrosfrön
1 msk färska örter tex. timjan el rosmarin 
Flingsalt 
 
Sätt ugn på 175°
Rulla ut smördegsarket, skär 10×10 lägg i  muffinsplåt el i folieformar. Smula ner chevreost (om man inte gillar den går det utmärkt att byta ut mot tex. Västerbottenost, brieost, mögelost) ringla lite honung på, Pinjenötter och örter. Vispa ihop äggstanningen ägg+ grädde och kryddor.  Häll på så det fyller 3/4 Grädda mitt i ugn ca 15-18 min. tills äggstanningen har stelnat, ta ut dem och strö några korn flingsalt på. Servera som tilltugg, Tapas el buffén. 

Kommentarer:

1 ✫Fru Eriksson:

Mummsigt ♡ ...
/Kram finaste!

2 Marie:

nam nam =D

3 ullie:

men oj va gott det såg ut mums

ja fast ja gillar oxå att ha en lite accnt färg vilket kan va rosa på sommar röd på jul mmm du vet sånt är kul o bryta av me

fin lördag söta kram

4 Sussi:

Vad kul med en tjejträff. Tapas är så gott! :)

5 DianaDrömmar:

Men gud så gott :)

Kommentera här: