Ceasarsallad

 
Hej Bloggvänner!
Allt väl med er hoppas jag? Kom hem lite tidigare från jobbet i em. Det är rena lyxen när man slutar någon timme tidigare någon dag, inte ofta det händer, men när det händer är det guld värt:)) Jag tänkte göra ett sista race i trädgården men när det började ösregna slapp jag ;) hihi....jag tog en fika och skriver till er istället...... har gjort denna salladen, nu väntar jag bara in resten av familjen oxå:) Sallad är ju typisk sommarmat, men ibland kan jag bli riktigt sugen på det och idag var en sån dag..... 
 
MIDDAGSTIPSET!!
 
Ceasarsallad - 4 portioner
 
Sallad - helst romansallad, (annars den du gillar bäst)
Grillad kyckling
1 pkt. Bacon
Krutonger
 
Ceasardressing:
2 äggulor
1 vitlöksklyfta
1 dl olja
3-4 msk mjölk
4 msk rödvinsvinäger
50 g hyvlad parmesanost
 
Stek bacon, skär kyckling i bitar. Vispa ihop äggulor, olja, vitlök. Blanda i övriga ingridienser. Smaka av, ev mer kryddor. Blanda salladen med dressing, vänd ner krutongerna. Toppa med kyckling, bacon, och mycket hyvlad ost. 
 

Kommentarer:

2 Maria:

Så gott det där ser ut..älskar caesarsallad . Snygg Buddha förresten
Kram på dig

3 Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.:

Caesarsallad är helt klart en stor favorit!

Hoppas du har en mysig kväll! Kram

4 koksbloggen.blogg.se:

Mums gott med Cesarsallad :o)

5 Amanda Jona [SPONTAN]:

Mums!

6 angelicasvarld.blogg.se:

Men så gott - jag som fullkomligt ÄLSKAR Cesar sallad!

7 linah:

de är så sjuukt gott!

8 Netti Starby:

Det låter riktigt gott och vilket bra tips! Kram

9 Catrin Monica Sandberg:

Det såg super gott ut :)

10 Erica:

Ser supergott ut! :D

11 MADDISENJ.SE:

mums vad gott

12 Fani:

Åh så gott ju :) Sånt där man aldrig tröttnar på liksom

13 Petra Olsson:

Men så grymt gott jag och tonårsdottern älskar ceasarsallad tack för recept:) kram

14 ANTONSTENANDER:

åh vad gott! :)

15 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula ★:

Åh så gott :D.

16 ISA:

fattar inte hur det kan bli SÅ gott när det är så simpelt ändå. Magi kanske? mums ;)

17 Ida:

Mums :)

18 Isabella:

så gott :)

19 Sara:

Åh detta är ju bara för gott, åt jag idag :) Kram

20 Maria at inredningsvis:

Vilken ljuvlig sallad du bjuder på :) hoppas du haft en fin vecka so far.

Idag har jag badrumstips på bloggen :)

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

Kommentera här: