Smultron på strå & Hallonkaka

SOMMAR~SMULTRON
 
Sommar för mej är smultron på strå...... sol, värme, salta bad, vänner, ljumma sommarkvällar, grillat, slappa, mysa, och fika såklart:)) 
 
Denna superlätta  Hallonkakan bakas på 15 min, medans du packarbadväskan. Den är härligt frasig med sega kanter. Jag bakade den och bjöd våra vänner på här ute till havs....
 
Ca 6-8 bitar. 
1 ägg 
11/5 dl socker 
11/5 dl vetemjöl 
50g smör 
Garnering: Hallon + vispad grädde till.
 
Sätt ugn 180°Vispa ägg och socker poröst. Smält smöret, Vänd i mjölet och smöret. Lägg ett bakpapper i en avlång form, häll i smeten. Tryck ner frysta hallon och grädda i 40 min. Servera med lättvispad  grädde till. Svep om bakpapperet (om det blir något över) så behålls den frasiga, sega ytan. 

Kommentarer:

1 linah:

åhh, minns att jag försökte göra såna smultron strå när jag var yngre, bara för att pippi gjorde det
men jag lyckades aldrig, dem bara gick sönder haha

2 MATILDA ROSQVIST:

åh mums gott :D

3 Lena - gott för själen:

Oj, smutron på strå, det var länge sen! Vad härligt att du kan baka i båten! Vi har bara spis i vår båt. Båten som står på land för renovering sen ett bra tag sen!

Kram Lena

4 Lena - gott för själen:

Oj, smultron på strå, det var länge sen! Vad härligt att du kan baka i båten! Vi har bara spis i vår båt. Båten som står på land för renovering sen ett bra tag sen!

Kram Lena

5 angelicasvarld.blogg.se:

Men så gott!!

Å jag håller med...sommar är smultron på strå, bad, hav, ljumma kvällar och gott kallt rose vin....å fika!!
KRAM

6 Anita:

Sååå fina bilder :D

7 Maria G:

Sååå gott! En fråga, smälter du smöret? Ska nog göra denna idag. Kram

Svar: Ja, jag smälter smöret, missade skriva det.... ha en fin dag Maria. Kram
starsinlife.blogg.se

8 ✫ Fru Eriksson:

Underbart & visst är detta Sommar ♡ ...
Ha en alldeles fantastisk dag!

9 sara:

Mumms! :D

10 Alice:

ÅH vad gott!!

11 Celine:

Jag har aldrig ätit smultron på trå, det vill jag!

12 Celine:

Jag har aldrig ätit smultron på trå, det vill jag!

13 Kristin/onlyfemale.se:

Mums! Gjorde en liknade glutenfri häromdagen men med blåbär också. Supergod!

Kram

14 Madeleine:

Kakan ser smarrig ut och när det går snabbt att baka så är det ju toppen!

Madeleine

15 princessmelis.com:

Mums vad gott med smultron!

Kommentera här: