Jordnötskakor med Polly

 
Hejsan! 
Allt väl? Här mår jag bättre nu, men vaknade av illamående och kräktes inatt så idag fick jag vara hemma från jobbet :( men skönt när det går över snabbt... på semestern bakade jag dessa kakorna så här får ni receptet.
 
200 g jordnötssmör - nyttigare alternativ  (går bra även med magarin - det hade jag)
1dl socker 
4.5 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver 
1 dl jordnötter 
2 tsk vaniljsocker 
1 msk grädde 
polly 
 
sätt ugn 175° Rör smöret smidigt  med sockret. Blanda ner övriga torra ingredienserna. Rulla till bollar och lägg i småbrödsformar. Tryck ner en Polly i varje kaka. Grädda i 8-10 min. Det blir ca 20-25 kakor. 
 

Kommentarer:

1 angelicasvarld.blogg.se:

Men så gott!!

2 DirtyHeels:

Tack så jättemycket, jag hade det riktigt bra i Barcelona! Guud vad goda de där såg ut, måste testa!

3 ✫ Fru Eriksson:

Så gottit & vilka fina ♡ ...
/Kram

Svar: Tack snälla...... ja det var gott!
starsinlife.blogg.se

4 N:

Åh gott!

5 Madeleine:

Det ser gott ut!

Madeleine

Kommentera här: