Pepparkakskladdkaka

Vilken frostig skön morgon vi vaknade till idag, på snudd att man längtar efter lite snö nu :) 
Hoppas det kommer lite snö till Jul iallafall.... 
Här får ni recept på en god pepparkakskladdkaka. 
 
3 ägg
3 dl socker 
2 tsk vaniljsocker 
4 msk kakao
1 1/2 msk papparkakskryddor 
2 dl vetemjöl 
en knivsudd salt
1/2 dl krossade pepparkakor 
1/2 dl grovhackade valnötter 
 
Servering: Vispad grädde + hackade polkagrisar i 
 
Smält smöret, rör i äggen, blanda i de torra ingredienserna. Vänd i krossade pepparkakor och valnötter. Smörj, bröda en form, häll i smeten. Grädda 175° 20-25 min. Jag serverade polkagrädde till. Vispad grädde med hackade polkagrisar. 
 

Kommentarer:

1 Fani:

Åh gud vad gott! Finns hur många recept som helst som jag vill testa nu inför jul, men det här åkte direkt helt klart högst upp på listan just nu :D

2 Mikaela:

Det låter riktigt gott :D

3 houseforus:

så fin bild och så gott det verkar
Kram på dig

4 Annika:

Mumsigt :o)

5 angelicasvarld.blogg.se:

Så gott- den är en favvo här hemma!!

Du missar väl inte att tävla i min julkalender med priser för tiotusentals kronor!
KRAM

6 Mirre:

Oh måste jag göra till julafton

7 Madeleine:

Men så gott!

8 Jasmine:

Åh, det låter smaskigt.

(Sent) Svar: Tack för din visade omtanke.

Kram

Kommentera här: