Rabarbermuffins med vanilj & crunch

Här får ni tips på goda lättbakade muffins:)) 
 
150 g smör 
2.5 dl socker 
3 dl mjölk
3 ägg 
2.5 tsk vaniljsocker 
6 dl vetemjöl 
2tsk bakpulver 
1 nypa salt
 
Rabarber
vaniljkräm 
 
Crumle: 75 g smör 
2 dl havregryn 
1 dl mjöl 
1 dl socker 
 
Smält smöret med mjölken. Vispa ägg och socker. Sikta ned de torra ingredienserna. Vänd i smör/mjölk blandningen. Fyll muffinsmet till knappt hälften, lägg i rabarberbitar,  lägg i en klick vaniljkräm sen lite smet igen. 
 
Crumble: Rör ihop ingridienserna och lägg på muffinsen. Grädda 175° ca 13-15 min. 

Kommentarer:

1 Jhennifer Carlsson:

Hej! Jag är precis hemma från min semester i Brasilien där jag köpte grymma nagellack som stärker naglarna och hjälper dem att växa. Jag köpte med fem stycken hem som jag nu lottar ut på bloggen.

Var gärna med och tävla, allt du behöver göra är att lämna en kommentar att du är med + mejladress i det här inlägget : http://jhennifer.myshowroom.se/2015/08/10/tavling-3/ Kram!

2 ✫ Fru Eriksson:

Så gottia & fiiina ♡ ...
/Kram & Tack för ännu ett mummsigt recept!

3 angelicasvarld.blogg.se:

Men så smarrigt! Jag funderar faktiskt på att baka nått gott till eftermiddagsfikat idag...det där hamnade faktiskt på listan av potentiella bakverk :-)

KRAM på dig!

Kommentera här: