Cheescakeglass med björnbär & dajm

 
Här kommer ett väldigt mumsigt glassrecept i cheescakevariant, som jag gjorde igår. 
 
125 g philadelfiaost 
2 dl socker
1.5 tsk vaniljsocker 
3 äggulor 
3 dl vispgrädde 
1 dl björnbär
150 g digestivekex 
75 g smör 
 
1+ 1 dubbeldajm. (Hacka ned en dajm i smeten och en till garnering) 
 
Blanda färskost, socker vanilj. Rör i äggulorna. 
Vispa grädden ganska hårt, vänd ner i ostmassan. Hacka björnbär och 1 dajm grovt och blanda i. Smält smör, tillsätt digestivekex och bred ut i små enportionersformar. Häll på glassmeten och några björnbär på. Frys in några timmar. Hacka dajm på vid servering. 
 
Prova denna mina vänner, sååå god:))

Kommentarer:

1 johanna:

tack! och jösses, man blir lika läskad varje gång man klickar sig in här! :)

Svar: Haha, ja men em fika är man väl värd :)
starsinlife.blogg.se

2 emmish:

va gott =)
Hoppas du får en fin söndag

Svar: Detsamma till dej...
starsinlife.blogg.se

3 MATILDA ROSQVIST:

Åh GOTT :D

4 Fru Eriksson:

Så gottit & vilka vackra foton ♡ ...
/Kram

5 Emma Engström:

Älskar cheesecake :D

6 Therese Bjärstig:

Ser och låter gott! Önskar så att det fanns färska björnbär här!

7 Filippa:

vad gott! :)

8 Netti:

Åh det låter riktigt gott och vad sugen jag blev! Kram

9 Pernilla:

Näe jag blev så himla sugen nu och jag som kämpar emot allt sötsug just nu😜 kram Pernilla

10 Annika:

Hur gott ser inte detta ut? Blir jättesugen trots att vi nyss kommit hem från restaurnagbesök. Kram Annika

11 angelicasvarld.blogg.se:

Men så smarrigt - ser ju underbart ut!! Å så fina bilder!!

12 Emely:

Cheescake är väl bland det bästa som finns! Får jag se till att pröva nästa helg när vi får gäster :)

13 Mirre:

Ser och låter jättegott, fina bilder

14 Kristin/onlyfemale:

Men guuuud så gott! Måste prova detta!
Kram

15 koksbloggen.blogg.se:

Mums!!!

16 Amanda Engberg:

Så gott! :)

17 Liene Svärd:

Tack :D

Åh det där skulle jag gilla!

18 Alice:

ÅH vad gott!!

19 Skogsraah ☾:

Åh vad gott det ser ut!!

20 MALIN:

Mums! Den lät precis i min smak! Cheesecake är ju så gott :)

21 Maria G:

Sååå gott det ser ut, hoppas du haft en härlig helg. Kram

22 Camilla:

Mmm, du bjuder alltid på något gott när jag tittar in här! :)

23 N:

Men åh vad gott!

24 Sarah:

Va kul me recept :)

25 Silvia:

Hej! Härlig blogg! :)
Kika gärna in på min sida. Är en singelmamma som skriver om dejtinglivet m.m. Dessa män alltså! :)
Garanterar ett gott skratt! :)

Kommentera här: