Blåbär

 
Hej i solen!! 
 
Hoppas solen lyser på er idag, här börjar den kika fram. Härligt för jag är ledig i två dagar, wohoo:)) precis njutit av blåbär och en kopp kaffe på altanen. Igårkväll åkte vi ut med båten till Ön med våra grannar och grillade, det var en riktigt varm och skön sommarkväll. Såå härligt, äntligen lite varma kvällar att njuta av ♡ 
 
 
Det finns enheldel del av de goda bären i skogen, har ni varit ute och hittat blåbär? Jag har hittat enheldel:) nu kan jag baka, göra smoothie och njuta till frukosten. Tittar in lite senare så bjuder jag på ett blåbärsrecept. 

Kommentarer:

1 Ida - foto & häst:

Blåbär är fantastiskt gott!! :D

2 Cassandra:

Man kan ju inget annat än älska blåbär :D

Svar:
starsinlife.blogg.se

3 Emma Engström:

Blåbär är verkligen gott! :D Har inte plockat några än iår!

4 Erica:

Åh vad gott! :)

6 Louise - vitmossa:

Så härligt!

7 ɑ n n i k ɑ:

Gott :D

8 Lena - gott för själen:

Jajamen. Jag har plockat på tomten! Fick ihop en knapp liter, sen tröttnade jag. Måste skaffa bärplockare, men det var slut i butiken.

Kram Lena

9 Madeleine:

Blåbär är ju så gott och det går att använda till så mycket. Visst är det härligt att det äntligen går att njuta av fina varma kvällar.

Madeleine

10 Mirre:

Men mums så gott, och spännande med blåbärsrecept. Ja har förstått det att det är mycket blåbär nu

11 Fröken M:

jag älskar blåbär och har nog plockat närmare 10 kg de senaste veckorna.
Perfekt att ha i frysen :)
Till veckan lär nog även lingonen vara mogna så då ska jag gå lös på dem också.
Att bo granne med skogen har helt klart sina fördelar :)

Svar: Ja det är så skönt ge sig ut på en tur....
starsinlife.blogg.se

12 Kristin/onlyfemale:

Åh! Blåbär är verkligen en favorit! Så gott!

13 pillan:

Jag har hört att det finns en hel del blåbär men de dröjer kanske ett par dagar till här hos oss, allt är så sent i år! Jag reser bort inom ett par dagar så jag skickar ut mami i skogen, hon gillar att plocka, jag gillar att äta ;)

Ha det så bra, Kram PIllan

Svar: Låter som en bra deal att skicka ut mamma o du äta ;) ha det så bra på din tripp..
starsinlife.blogg.se

14 Tina:

Ooh nu blev jag plötsligt sugen på blåbärsgröt!...:P

Svar: Hur gör man blåbärsgröt? låter spännande....
starsinlife.blogg.se

15 ✫ Fru Eriksson:

Sååå gottit & waoooo vilka fantastiskt vackra Foton ♡ ...

/Kram

16 Tina Noren:

Blåbärsgröt, en delikatess från norrland.

5 dl vatten
3 dl kornmjöl
200 g blåbär

Koka upp vatten och mjöl, vispa under tiden. Tillsätt blåbär och se till att de mosas. Servera med ev socker o mjölk
En Norrländsk favorit! Supergott och en jättebra start på dagen!

Svar: Låter gott, det måste jag prova:)
starsinlife.blogg.se

Kommentera här: