Dadel-chokladbollar

Hälsovecka/hälsotema Dag 3 
Om man är sugen på något gott till kaffet men ändå inte vill äta socker så rekommenderar jag denna varianten på chokladbollar. Det blir 10 st av denna satsen, så jag dubblade den till 20 st:)
Nu kanske ni tror att jag lever och är såhär duktig denna veckan när jag tipsar om nyttigheter men nej, nej, nej, jag är ett hopplöst fall med godis och fika haha... 😉 igår när vi var på shoppingtur så måste man ha en påse i bilen att prassla med, just nu är jag inne i ett lakritsstim och lösgodis....hmm, men för par veckor sen var jag duktig och provade lite nyttiga varianter. Ikväll har jag tyvärr fått avboka crosstrainingen, då jag ligger hemma och är sjuk:( 
 
10 dadlar 
6 aprikoser 
1.5dl fiberhavregryn 
1msk chaifrön 
1msk kakao 
1 skopa proteinpulver 
1-2 msk starkt kaffe  
 
Kör allt i en mixer. Rulla till bollar, rullas i kokos.
superlätt:))  
ha en finfin lilllördag ☆

Kommentarer:

1 Sara:

Men mums så gott ! :) Jag gillar dina tallrikar, sådana har jag med :) Kram

2 Tuschaa - Butiken med massa Linnen och Leggings:

Hej och Välkommen in till Tuschaa. Butiken med massvis utav linnen och leggings med tuffa och fräsiga tryck. Nyheter varje dag :) Mvh

http://www.tuschaa.se/

3 Pauline:

å vad gott :)
krya på dig!

Svar: Tack snälla <3
starsinlife.blogg.se

4 Maja:

ååh, vad gott det lät! Måste verkligen testa detta receptet!

Svar: ja gör det:)
starsinlife.blogg.se

5 Emma Grann Fotografi:

Men åh gott!!

6 Therese:

Men åh vad gott det ser ut. Smakar det som vanliga chokladbollar eller åtminstone i närheten? :)

Svar: ja nästan iaf. de är goda i smaken. prova gärna;)
starsinlife.blogg.se

7 Teresia Wåhlen:

Älskar dom där chokladbollarna, mycket godare än vanliga :)

Svar: ja, de är mumsiga:)
starsinlife.blogg.se

8 Netti:

Vilket bra tips och tack för receptet :-D

Svar: kul att du gillar det:)
starsinlife.blogg.se

9 corneliaeriksson.blogg.se:

Har länge tänkt att jag ska prova detta, men det blir som aldrig av..

Svar: Testa det när du känner för det:)
starsinlife.blogg.se

10 Camilla:

Spännande med aprikoser i, jag får testa vid tillfälle :D

Svar: Ja gör det jättegott!!
starsinlife.blogg.se

Kommentera här: